We kijken ernaar uit om je vanaf zaterdag 21 juni 2025 te verwelkomen, in de tussentijd ben je van harte welkom bij LAGO Kortrijk Weide.
Sinds 9 juni kan men bij de 12 vestigingen van LAGO zwemparadijzen opnieuw voluit genieten en plezier maken. Bovendien zet LAGO nu ook in op TikTok met een eigen kanaal én ambassadeurs. Elias Verwilt (met 475.000 volgers) is alvast de eerste. Het is een nieuwe en opvallende stap in de communicatie van LAGO om haar publiek te bereiken.
De nieuwe TikTok-account van LAGO werd in aanloop van 9 juni opgestart met een eerste reeks video’s. Daarvoor werkte LAGO samen met creatief agency Hurae en ambassadeur Elias Verwilt.
Lore Walravens, marketing manager van LAGO zwemparadijzen: “We zijn eerlijk gezegd overrompeld. Op een week tijd hebben we reeds 790.000 views verzameld met 30.000 likes en 1.000 comments. Onze TikTok-account heeft meteen 3.400 volgers. We zien aan de enthousiaste reacties dat heel wat mensen - jong én ouders - klaar staan om terug naar een van onze vestigingen te komen. Onze baseline is ‘Meer water, meer plezier’; en dat kan vanaf nu dus ook op TikTok.”
Wat gebeurt er als je Elias Verwilt met een hoop roze ballen in het wildwaterglijbaan stopt?
Bekijk hier de video.
Hannes Coudenys, creatief directeur van Hurae: “Maandelijks zitten 2,2 miljoen Belgen op TikTok en dat zijn lang niet meer alleen kinderen. 66% van de gebruikers is zelfs tussen 18 en 44 jaar oud. Bovendien kan je daar een enorm bereik halen. We zijn dan ook blij dat steeds meer merken de stap naar TikTok zetten. Elke dag zien we de positieve impact voor ons eigen TikTok & Instagram museum ‘Smile Safari’ en voor mijn persoonlijke TikTok-account (Coudenys heeft zelf meer dan 400.000 volgers). Ondertussen maakten we ook succesvolle campagnes voor onder meer Technopolis, MAS - Museum aan de Stroom, Toerisme Knokke-Heist en Eastpak.”
Wanneer je moest wachten op de heropening van LAGO op 9 juni.
Bekijk hier de video.
TikTok zorgt regelmatig voor lokale hypes. Denk maar aan het succes van sommige ijssalons en kledingwinkels die superpopulair worden door video’s die viraal gaan. Die kracht voelen ze nu ook bij LAGO Zwemparadijzen.
Coudenys: “TikTok heeft een bijzonder algoritme dat ervoor zorgt dat je heel lokaal mensen kan bereiken, ongeacht taal of afkomst. En je hebt er zelfs niet veel volgers voor nodig. Content is echt ‘key’ en dat heeft voordelen voor plekken zoals de tropische zwemparadijzen van LAGO. Die hebben sowieso al een hoog entertainment-gehalte, zowel op video als in het echt. En dat laatste kan gelukkig vanaf vandaag opnieuw!”
Breng bij elk bezoek je identiteitskaart mee. Een rijbewijs is niet geldig. Er worden verplichte bezoekersregistraties uitgevoerd aan de kassa’s.
Lees er hier alles over