Plan je een zwembeurt in LAGO Kortrijk Lagaeplein, maar heb je nog enkele vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.
Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:
- E-mail: lagaeplein@lago.be
- Telefoon: 056 44 11 55
- Social media: Facebook LAGO Kortrijk Weide
Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.
Enkele tips:
- Om in alle comfort je tickets te bestellen, doe je dit best via je laptop of computer, niet met je smartphone.
- Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser en geen Internet Explorer.
Reserveren en tickets aankopen kan enkel via de webshop
Let op! Reservaties per e-mail, telefoon of social media zijn niet mogelijk.
Ja. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 2,00 extra.
Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je eenvoudig en veilig in onze webshop. Kies voor tickets en selecteer het gewenste ticket. Duid in de kalender je gewenste datum en aankomsttijd aan. Stel je bezoek samen door de tickets toe te voegen volgens leeftijd en woonplaats. Het aantal tickets is momenteel beperkt tot 10 personen.
Nieuwe bezoeker? Meld je aan als nieuwe gebruiker en maak een account aan (op naam van een volwassene 16+).
Bestaande bezoeker? Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Je deed reeds aankopen op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of Speelpunt? Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord die je hiervoor gebruikt.
Rond je bestelling verder af. Na je betaling ontvang je je e-ticket samen met je reserveringsbewijs in je mailbox. Print ze of bewaar ze bij voorkeur op je smartphone.
TIP! Je kan je QR-code bewaren in een Passbook app of je e-tickets tonen vanaf je gsm-scherm. Je hoeft ze dus niet te printen, zo helpen we samen om water te sparen.
Problemen met inloggen of je bestelling? Contacteer de helpdesk via <<email centrum>>.
Bekijk de tutorial.
https://youtu.be/rFJA9EOtRGA
Elke woensdagavond worden er nieuwe tijdsloten beschikbaar gesteld op onze webshop.
Krijg je een melding dat je account reeds zou bestaan?
We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar kortrijkweide@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Let op! Ben je jonger dan 16 jaar? In dit geval kan je zelf geen account aanmaken en vraag je aan je ouders om een ticket te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen
We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar kortrijkweide@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een LAGO zwemparadijzen of Speelpunt onze indoor speeltuin in Zwevegem.
Klik in dit geval op ‘wachtwoord vergeten’.
Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een email naar kortrijkweide@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren
Controleer eerst even of je e-mailadres correct ingegeven werd.
Check ook zeker of er per ongeluk geen spatie achter je e-mailadres staat.
Probeerde je eerst om een nieuwe gebruiker aan te maken en kreeg je een melding dat je account al bestaat, waarna je op wachtwoord vergeten klikte? Vermoedelijk krijg je geen e-mail toe omdat we niet over je e-mailadres beschikken. We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al in onze database aanwezig zijn. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar kortrijkweide@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of Speelpunt, onze indoor speeltuin in Zwevegem.
Klik in dit geval op ‘wachtwoord vergeten’.
Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een email naar kortrijkweide@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Verouderde browsers zoals Internet Explorer worden niet ondersteund. Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser.
Je kan reserveren via je gsm, computer of tablet. Wil je in alle comfort je tickets aankopen? Dan doe je dit best via je computer.
Merk je toch iets dat niet goed functioneert? Laat het ons via kortrijkweide@lago.be weten dan kunnen we onze webshop optimaliseren om je surfervaring te verbeteren.
De betaling verloopt veilig via onze betaalpartner EnvisoPay. Je kan online betalen met Payconiq, Bancontact en credit card.
Check eerst of de e-tickets niet in je SPAM of ongewenste e-mail beland zijn. Het kan ook voorvallen dat de betaling via je bank wat op zich laat wachten. Ontvang je na 15 minuten nog geen e-mail met bevestiging van je aankoop, neem dan contact op via lagaeplein@lago.be
Nee, dit is niet mogelijk. Maar je kan wel al een gratis reservatie maken met familiepas of beurtenkaart in de webshop. Op de dag van je bezoek breng je je identiteitskaart mee om je beurtenkaart of familiepas te kunnen aankopen. De betaling gebeurt aan de kassa. Je beurten worden onmiddellijk afgewaardeerd van je nieuwe kaart.
Om het je zo comfortabel mogelijk te maken, werken we met reservaties via de webshop. Zo ben je zeker van je plaatsje in het zwembad en kan je zorgeloos genieten van een ontspannen moment.
Geen probleem, je kan alvast een gratis reservatie met familiepas of beurtenkaart maken op de webshop. Vraag op de dag van je bezoek aan de kassa om je beurtenkaart of familiepas te verlengen.
Nee, maar we werken eraan om dit mogelijk te maken via de webshop. Momenteel kan je nog steeds je beurtenkaart of familiepas aan de kassa verlengen. Ook al heb je geen beurten meer op je kaart, je kan nog steeds reserveren met een familiepas of beurtenkaart op de webshop. Je vraagt op de dag van je bezoek aan de kassa om je familiepas of beurtenkaart te verlengen.
Voor de aankoop van toegangstickets op datum beschik je niet over een herroepingsrecht. Lees er alles over in de algemene voorwaarden.
Je kan je tickets niet annuleren, maar je kan ze tot 24 uur voor je geplande zwembeurt verplaatsen via je persoonlijk profiel in de webshop. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.
Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.
Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip via de webshop. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.
Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.
Tot 24 uur voor je geplande zwembeurt kan je je tickets of reservatie zelf verplaatsen via je persoonlijk profiel op de webshop. Check dus zeker of deze termijn nog niet verstreken is. Ondervind je toch nog problemen, neem dan contact op met onze klantendienst via lagaeplein@lago.be
Neem zo snel mogelijk telefonisch contact op met de receptie om je bezoek te annuleren.
Uw ticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', uw online klantenportemonnee in de webshop. Met dit bedrag kun je alle artikelen kopen in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen. Het saldo van je LAGO-geld is onbeperkt geldig en kan altijd worden geraadpleegd in je webshopprofiel.
Wanneer je een zwembeurt geannuleerd hebt, krijg je een terugbetaling in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen. Je kan het ook gebruiken in het zwemparadijs op het zwemmersterras om je bestelling af te rekenen. In het Rest-eau-café wordt dit ook aanvaard als betaalmiddel. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan je altijd raadplegen op je online profiel.
Een voucher bevat een code van 16 cijfers waarmee je een gratis ticket kan aankopen op onze webshop. Er zijn vouchers specifiek voor volwassenen en vouchers specifiek voor kinderen. Om ze in te ruilen doe je een aankoop in de webshop en vul je de code in het overzicht van je winkelmandje in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via kortrijkweide@lago.be.
Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je code van je cadeaubon bestaande uit 18 karakters invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Ondervind je problemen bij je bestelling met een kortingscode? lagaeplein@lago.be.
Onze vaste sluitingsdagen zijn 1 januari, 1 juni, 26 juni - 31 augustus, 24 december, 25 december en 31 december.
We verwelkomen jullie dan graag in het openluchtzwembad LAGO Kortrijk Abdijkaai of in het subtropisch zwemparadijs LAGO Kortrijk Weide.
Op officiële feestdagen gelden de openingsuren van zondag en is ons zwembad open van 8u30 tot 12u00. De kassa sluit een uur vroeger.
Je mag 1 uur zwemmen en hebt 30 minuten extra tijd om te parkeren en om te kleden. Gelieve dus goed rekening te houden met je tijdslot, zo kan iedereen genieten van een veilige zwembeurt.
Het sportbad is doorlopend open en er zijn steeds minimum 2 banen vrij om baantjes te trekken.
Nee, maar we hebben wel 10-50-200 beurtenkaarten. Deze zijn 1 jaar geldig vanaf het gebruik van de eerste zwembeurt.
Het resterende aantal beurten en de geldigheidsduur van jouw kaart staan steeds onderaan vermeld op je kassaticket dat je ontvangt aan het onthaal.
Een beurtenkaart sportzwemmen van LAGO Kortrijk is geldig in de volgende centra:
Jouw vervallen beurten kunnen enkel gerecupereerd worden als je omwille van medische redenen niet kon zwemmen tijdens de lopende periode van je 10 beurtenkaart. Je brengt dan een medisch attest binnen. Indien je geen attest kan voorleggen, zijn jouw beurten verloren.
Je kan altijd zelf het aantal beurten en de looptijd van je kaart volgen onderaan je kassaticket, zo voorkom je het onnodig vervallen van beurten.
Een reguliere beurtenkaart is aan één persoon gebonden en staat op naam. Het is dus niet toegelaten om jouw kaart te gebruiken voor vrienden, buren, familieleden… Een beurtenkaart is 1 jaar geldig vanaf het eerste gebruik.
Voor het gebruik van de lockers heb je een muntstuk van 2 euro nodig.
Kinderen jonger dan 6 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten.
Raadpleeg hier het Intern reglement zwembad Lagaeplein 1-9-2022.pdf
Het zwembad is enkel toegankelijk in aansluitende zwemkledij.
Toegelaten:
Let op! Enkel kleding vervaardigd in zwembadstof is toegelaten.
Een badmuts is aanbevolen, maar niet verplicht. Lange haren moeten in een staart.
Niet toegelaten: