Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Brugge Olympia, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.
Ja. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Koop je online tickets, dan is dit voordeliger. Wanneer je een ticket aan de kassa koopt, betaal je per ticket € 1,00 extra.
Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je eenvoudig en veilig in onze Webshop.
Nieuwe bezoeker? Meld je aan als nieuwe gebruiker en maak een account aan (op naam van een volwassene 16+)
Bestaande bezoeker? Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Je deed reeds aankopen op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of Speelpunt ? Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord die je hiervoor gebruikt.
Rond je bestelling verder af. Na je betaling ontvang je je e-ticket samen met je reserveringsbewijs in je mailbox. Print ze of bewaar ze bij voorkeur op je smartphone.
TIP! Je kan je QR-code bewaren in een Passbook app of je e-tickets tonen vanaf je gsm-scherm. Je hoeft ze dus niet te printen, zo helpen we samen om water te sparen.
Problemen met inloggen of je bestelling? Contacteer de helpdesk via olympia@lago.be.
Bekijk de tutorial.
Je kan tot één maand vooraf tickets voor het subtropisch zwembad en het sportbad aankopen.
Een bezoek aan het sportbad of zwemparadijs is gelimiteerd in tijd.
We werken met vaste tijdsloten.
Opgelet: je selecteert een tijdslot in de webshop. Tijdslot = tijd van aankomst (bv. 14u00 - 14u30).
Vanaf het begin van je tijdslot gaat je zwemtijd in (bv. 14u00 - 18u00).
TIP: kom je later aan dan je tijdslot? Dan krijg je nog steeds toegang tot het zwembad. Je verloren tijd wordt wel afgetrokken van je totale zwemtijd.
(bv. tijdslot 14u00 - 14u30, toegekomen om 15u00 --> je mag zwemmen van 15u00 - 18u00)
Momenteel zijn het aantal tickets per aankoop op de webshop beperkt tot 14. Voor een groepsreservatie kan je mailen naar olympia@lago.be.
Ja, om een ticket aan te kopen of een zwembeurt te reserveren dien je eerst een account aan te maken.
Vanaf 16 jaar kan je een persoonlijk gebruikersprofiel aanmaken.
Je kan een account aanmaken vanaf 16 jaar. Ben je jonger? Vraag aan één van je ouders om een persoonlijke login aan te maken en de tickets voor je te bestellen.
Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.
We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar olympia@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een LAGO zwemparadijzen of Speelpunt, onze indoor speeltuin in Zwevegem. Klik in dit geval op ‘wachtwoord vergeten’.
Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een email naar olympia@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail.
We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Klik dan op wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Volg dan de richtlijnen in de e-mail die je ontvangt.
Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact op via e-mail naar olympia@lago.be en vermeld je naam, voornaam, postcode en geboortedatum. Onze klantendienst brengt je account in orde zodat je een bestelling kan plaatsen op onze webshop.
Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden?
Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:
Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.
Enkele tips:
De betaling verloopt veilig via onze betaalpartner EnvisoPay. Je kan online betalen met Bancontact, Payconiq en credit card.
Check eerst of de E-tickets niet in je SPAM of ongewenste e-mail beland zijn. Het kan ook voorvallen dat de betaling via je bank wat op zich laat wachten. Ontvang je na 15 minuten nog geen e-mail met bevestiging van je aankoop, neem dan contact op via olympia@lago.be.
Nee, dit is niet mogelijk. Maar je kan wel al een gratis reservatie maken met familiepas of beurtenkaart in de webshop. Op de dag van je bezoek breng je je identiteitskaart mee om je beurtenkaart of familiepas te kunnen aankopen. De betaling gebeurt aan de kassa. Je beurten worden onmiddellijk afgewaardeerd van je nieuwe kaart.
Om het je zo comfortabel mogelijk te maken, werken we met reservaties via de webshop. Zo ben je zeker van je plaatsje in het zwembad en kan je zorgeloos genieten van een ontspannen moment.
Geen probleem, je kan alvast een gratis reservatie met familiepas of beurtenkaart maken op de webshop. Vraag op de dag van je bezoek aan de kassa om je beurtenkaart of familiepas te verlengen.
Nee, maar we werken eraan om dit mogelijk te maken via de webshop. Momenteel kan je nog steeds je beurtenkaart of familiepas aan de kassa verlengen. Ook al heb je geen beurten meer op je kaart, je kan nog steeds reserveren met een familiepas of beurtenkaart op de webshop. Je vraagt op de dag van je bezoek aan de kassa om je familiepas of beurtenkaart te verlengen.
Nee, maar je kan wel een gratis reservatie maken voor het subtropisch zwembad en je tickets of meerbeurtenkaarten laten afrekenen aan de kassa op de dag van je bezoek. Je kan er betalen met je gespaarde punten in schijven van € 5 en je spaart 10% van het aankoopbedrag op je Gezinsbond-lidkaart.
Hoe ga je te werk?
Je ledenvoordeel is enkel geldig op aankopen van (combideal)tickets, familiepassen en beurtenkaarten voor het subtropisch zwembad of herladen van meerbeurtenkaarten voor het subtropisch zwembad. Niet geldig voor het sportbad, verjaardagsfeestjes, zwemlessen en andere activiteiten of producten.
Alle info over je ledenvoordeel bij LAGO zwemparadijzen vind je op de website van Gezinsbond.
Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip via de webshop. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.
Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.
Volg stap voor stap hoe je je tickets of reservatie kan verplaatsen. Tot 24 uur voor je geplande zwembeurt kan je je tickets of reservatie zelf verplaatsen via je persoonlijk profiel op de webshop. Check dus zeker of deze termijn nog niet verstreken is. Ondervind je toch nog problemen, neem dan contact op met onze klantendienst via olympia@lago.be.
Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal via telefoon: 050 67 28 70 om je zwembeurt te annuleren.
Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.
Ja, je beurtenkaart of familiepas wordt automatisch afgewaardeerd. Tickets worden niet terugbetaald. Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je je zwembeurt zelf nog verplaatsen via je webshopaccount. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.
Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.
Wanneer je een zwembeurt geannuleerd hebt, krijg je een terugbetaling in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen. Je kan het ook gebruiken in het zwemparadijs op het zwemmersterras om je bestelling af te rekenen. In de LAGO Bistro wordt dit ook aanvaard als betaalmiddel. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan je altijd raadplegen op je online profiel.
Een voucher bevat een code van 16 cijfers waarmee je een gratis ticket kan aankopen op onze webshop. Er zijn vouchers specifiek voor volwassenen en vouchers specifiek voor kinderen.
Om ze in te ruilen doe je een aankoop in de webshop en vul je de code in het overzicht van je winkelmandje in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode?
Neem contact op via olympia@lago.be
Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je kortingscode invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via olympia@lago.be.
Hou onze facebookpagina en instagrampagina zeker in de gaten. Regelmatig verschijnen er nieuwe promoties en kan je een kortingscode te pakken krijgen.
We zijn trotse houder van het Green Key label. Dankzij dit internationaal duurzaamheidslabel kan je je zwembadbezoek, abonnement of familiepas betalen met ecocheques. In de webshop is het niet mogelijk om je zwembeurt te betalen met ecocheques, maar in het ticketoverzicht van het subtropisch zwembad kan je wel kiezen voor ‘Reservatie met Pluxee-ecocheques’. Geef het aantal reservaties op en betaal je tickets of familiepas op de dag van je zwembeurt met je ecocheques. Hiervoor wordt geen service fee aangerekend. Let op! Enkel ecocheques van Pluxee (voorheen: Sodexo) kunnen momenteel verwerkt worden.
Er is gratis parking voorzien voor alle bezoekers op volgende locaties:
Kom je met de fiets naar LAGO Brugge Olympia? Super!
Met deze link kan je je fietstocht tot bij ons in kaart brengen. Er zijn meerdere toegangswegen voor de fietsers naar de inkom toe, o.a. van op de Koning Leopold III-laan en de Doornstraat.
We hebben voor jou een ruime fietsparking met 150 plaatsen voorzien. Je kan je fiets makkelijk achterlaten in de gratis fietsenstalling naast het gebouw (ingang via Doornstraat of Leopold III laan).
Voor alle mogelijke treinverbindingen naar Brugge verwijzen we je graag door naar: www.b-rail.be. Het station van Brugge ligt op 4,1 km van ons zwemparadijs.Van aan het station kan je gemakkelijk de bus (lijn 3) nemen richting ‘Sint-Andries’ (zie Routebeschrijving - met de bus)
Van het station in Brugge kan je lijn 3 nemen richting ‘Sint- Andries’. Je stapt af aan de halte ‘Sint-Andries Zwembad’ (langs de Doornstraat). Het is dan nog 400 meter tot aan de inkom van LAGO Brugge Olympia.
Autobussen die het domein wensen op te rijden doen dit via de Koning LeopoldIII-laan. Ze kunnen aan de inkom even halt houden om passagiers te laten uitstappen, en rijden meteen door naar de busparking verderop het domein, richting uitgang Doornstraat. Het is ook langs de Doornstraat dat de bussen LAGO Brugge Olympia verlaten.
Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:
E-mail: olympia@lago.be
Telefoon: 050 67 28 70
Social media: stel je vraag via Facebook Messenger.
Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.
Onze onthaalmedewerkers krijgen heel wat vragen binnen. Zij doen hun uiterste best om alle telefoons en e-mails zo snel mogelijke te beantwoorden.
Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten. Dank je wel om je klacht door te geven via het klachtenplatform. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
We behandelen je feedback zo snel mogelijk.
Voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr.
We zijn 7 dagen op 7 geopend! Let wel: we zijn enkele dagen per jaar gesloten. Onze jaarlijkse sluitingsdagen zijn 1 januari, 24 december, 25 december en 31 december.
Tijdens feestdagen gelden de openingsuren van de zondag. Bekijk de openingsuren hier.
Op schooldagen is het rustiger. In de vakanties is het vaak drukker, met soms zeer drukke dagen in de wintervakanties. De weersomstandigheden spelen hierbij een grote rol.
Tip: kom tijdens de vakantie in de voormiddag langs en vermijd zo de grote drukte.
Een zwembeurt in het sportbad duurt maximaal 90 minuten. Je mag maximaal 4u in het subtropisch zwemparadijs blijven.
Hou rekening met het sluitingsuur en check de openingsuren voor je bezoek.
Ja, je kan bij ons een cadeaubon kopen met een bedrag naar keuze.
Nee, onze parking met liefst 266 parkeerplaatsen is volledig gratis en bevindt zich recht voor het gebouw.
Ja, we beschikken over gratis Wifi voor onze bezoekers.
Kassa inkom, brasserie en zwemmersterras:
Aan de inkomkassa aanvaarden we ook:
Webshop:
Opgelet! In de webshop is het niet mogelijk om je zwembeurt te betalen met ecocheques, maar in het ticketoverzicht van het subtropisch zwembad kan je wel kiezen voor ‘Reservatie met Pluxee-ecocheques ’. Geef het aantal reservaties op en betaal je tickets of familiepas op de dag van je zwembeurt met je ecocheques. Hiervoor wordt geen service fee aangerekend.
De familiepas is een 10 beurtenkaart die je kan gebruiken voor het ganse gezin (grootouder, ouder, kind, kleinkind).
Kom je op bezoek met 4 personen, dan worden er 4 beurten afgewaardeerd (1 beurt per gezinslid). Deze beurtenkaart is 12 maanden geldig, vanaf de eerste dag van gebruik. Let op! De familiepas is enkel te gebruiken in het LAGO-zwembad waar hij aangekocht werd. Bij de aankoop wordt er een eenmalige waarborg van € 5 gerekend als waarborg voor de kaart waar je familiepas op staat.
Tip: koop voor kinderen jonger dan 4 jaar steeds een losse beurt. Dit is voordeliger dan één beurt van je familiepas.
Ja dat kan! Ons sportbad is voorzien van een tillift. De binnensauna, de buitenbaden en het zwemmersterras (binnen en buiten) zijn ook vlot toegankelijk voor personen met een rolstoel. Ook de kinderbaden zijn voorzien van een zeer lage rand waardoor deze vlot te betreden zijn. Het golfslagbad is voorzien van een vaste trap. De warme lagune, glijbanen, de wildwaterbaan en de buitensauna zijn ook te bereiken via trappen. We hebben bovendien twee zwembadrolstoelen ter beschikking.
Bij LAGO Brugge vinden we het zeer belangrijk dat iedereen kan genieten van een fijne dag. Daarom hebben we ons complex voorzien van allerlei faciliteiten:
Naast het voorzien van bovenstaande faciliteiten zijn ook hellende vlakken of liften voorzien die trappen overbruggen op volgende plaatsen:
Kinderen jonger dan 6 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.
Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.
Het intern reglement kan je hier raadplegen. Een aantal basisregels spreken wellicht voor zich :
Welke kleding draag je in de zwembadzone? (Dit geldt ook voor begeleiders van groepen en kinderfeestjes.)
Let op! Enkel kleding vervaardigd in zwembadstof is toegelaten.
Een badmuts is aanbevolen, maar niet verplicht. Lange haren moeten in een staart.
Niet toegelaten:
Wanneer kinderen jonger dan 10 jaar zich willen komen uitleven in onze zwembaden, dienen ze onder begeleiding van een volwassene (18+) te komen.
Je bent van harte welkom met je vereniging, school, bedrijf, ... Je kan je reservatie via deze link aanvragen: