Finse sauna tijdelijk 60° in plaats van 90° door defect.

FAQ

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Beveren De Meerminnen,
maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.

Reservaties en tickets bestellen via de webshop
Is het nog steeds nodig om te reserveren of tickets aan te kopen via de webshop?

Ja. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 1,00 extra.

Waar kan ik tickets aankopen of reserveren?

Reserveren en tickets aankopen kan enkel via de webshop.
Let op! Reservaties per e-mail, telefoon of social media zijn niet mogelijk.
Ga naar de webshop

Hoe reserveer ik mijn tickets online?

Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je eenvoudig en veilig in onze webshop. Kies voor tickets en selecteer het gewenste ticket. Duid in de kalender je gewenste datum en aankomsttijd aan. Stel je bezoek samen door de tickets toe te voegen volgens leeftijd en woonplaats. Het aantal tickets is momenteel beperkt tot 10 personen.

  • Nieuwe bezoeker? Meld je aan als nieuwe gebruiker en maak een account aan (op naam van een volwassene 16+).
  • Bestaande bezoeker? Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Je deed reeds aankopen op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of SpeelpuntLog in met je gebruikersnaam en wachtwoord die je hiervoor gebruikt.

Rond je bestelling verder af. Na je betaling ontvang je je e-ticket samen met je reserveringsbewijs in je mailbox. Print ze of bewaar ze bij voorkeur op je smartphone.
TIP! Je kan je QR-code bewaren in een Passbook app of je e-tickets tonen vanaf je gsm-scherm. Je hoeft ze dus niet te printen, zo helpen we samen om water te sparen.

Problemen met inloggen of je bestelling? Contacteer de helpdesk via demeerminnen@lago.be.

Bekijk de tutorial.

Hoe lang op voorhand kan ik tickets via de webshop aankopen?

Je kan tot één maand vooraf tickets voor het subtropisch zwembad en het sportbad aankopen.

Kan ik aan de kassa een ticket aankopen of een reservatie maken?

De capaciteiten zijn momenteel beperkt. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 1,00 extra.

Hoe lang mag ik in het zwembad blijven?

Een gemiddeld bezoek duurt 3 à 4 uur, maar je kiest zelf hoe lang jullie in het zwemparadijs willen verblijven.
Hou je wel rekening met de openingsuren?

Opgelet: je selecteert een tijdslot in de webshop. Tijdslot = tijd van aankomst (bv. 14u00 - 14u30).

TIP: Kom je later toe dan je tijdslot? Dan krijg je nog steeds toegang tot het zwembad.

Ik kan niet meer dan 10 tickets bestellen. Hoe komt dit?

Momenteel zijn het aantal tickets per aankoop op de webshop beperkt tot 10. Voor een groepsreservatie kan je telefonisch contact opnemen.

Er zijn geen tijdsloten meer vrij. Wanneer zijn er nieuwe beschikbaar?

Elke woensdagavond worden er nieuwe tijdsloten beschikbaar gesteld op onze webshop.

Moet ik een account aanmaken om te kunnen reserveren?

Ja, om een ticket aan te kopen of een zwembeurt te reserveren dien je eerst een account aan te maken.
Vanaf 16 jaar kan je een persoonlijk gebruikersprofiel aanmaken.

Maak gratis een account aan

  • Heb je ooit al aankopen gedaan via een webshop van de andere LAGO zwemparadijzen of Speelpunt?
    Je kan dezelfde account gebruiken om je aan te melden.
  • Kocht je ooit een beurtenkaart of familiepas?
    Klik dan op wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Volg dan de richtlijnen in de e-mail die je ontvangt.
    Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact via e-mail naar demeerminnen@lago.be en vermeld je naam, voornaam, postcode en geboortedatum. Onze klantendienst brengt je account in orde zodat je een bestelling kan plaatsen op onze webshop.
Vanaf welke leeftijd kan ik een account aanmaken?

Je kan een account aanmaken vanaf 16 jaar. Ben je jonger? Vraag aan één van je ouders om een persoonlijke login aan te maken en de tickets voor je te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.

Het lukt me niet om een account aan te maken op de webshop.

Krijg je een melding dat je account reeds zou bestaan? 
We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar demeerminnen@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Let op! Ben je jonger dan 16 jaar? In dit geval kan je zelf geen account aanmaken en vraag je aan je ouders om een ticket te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.

Ik krijg een melding dat mijn account al bestaat. Wat nu?
  • We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar demeerminnen@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
  • Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een LAGO zwemparadijzen of Speelpunt? Onze indoor speeltuin in Zwevegem.
    Klik in dit geval op wachtwoord vergeten’.
    Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een email naar demeerminnen@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Kocht je ooit een beurtenkaart of familiepas?

Klik dan op wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Volg dan de richtlijnen in de e-mail die je ontvangt.
Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact via e-mail naar demeerminnen@lago.be en vermeld je naam, voornaam, postcode en geboortedatum. Onze klantendienst brengt je account in orde zodat je een bestelling kan plaatsen op onze webshop.

Ik heb problemen met mijn login, bestelling of betaling via de webshop. Wat nu?
  • Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:
    - E-mail: demeerminnen@lago.be 
    - Telefoon03 750 35 00
    - Social media: stel je vraag via Facebook Messenger
    Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
    Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.
  • Enkele tips: 
    - Om in alle comfort je tickets te bestellen, doe je dit best via je laptop of computer, niet met je smartphone.
    - Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser en geen Internet Explorer.
Wachtwoord vergeten werkt niet.
  • Controleer eerst even of je e-mailadres correct ingegeven werd.
  • Check ook zeker of er per ongeluk geen spatie achter je e-mailadres staat.
  • Probeerde je eerst om een nieuwe gebruiker aan te maken en kreeg je een melding dat je account al bestaat, waarna je op wachtwoord vergeten klikte? Vermoedelijk krijg je geen e-mail toe omdat we niet over je e-mailadres beschikken. We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al in onze database aanwezig zijn. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar demeerminnen@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
  • Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of Speelpunt, onze indoor speeltuin in Zwevegem.
    Klik in dit geval op wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een email naar demeerminnen@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Welke browsers worden ondersteund?
  • Verouderde browsers zoals Internet Explorer worden niet ondersteund. Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser.
  • Je kan reserveren via je gsm, computer of tablet. Wil je in alle comfort je tickets aankopen? Dan doe je dit best via je computer.
  • Merk je toch iets dat niet goed functioneert? Laat het ons via demeerminnen@lago.be weten dan kunnen we onze webshop optimaliseren om je surfervaring te verbeteren.
Hoe verloopt de betaling via de webshop? En welke betaalmiddelen kan ik gebruiken?

De betaling verloopt veilig via onze betaalpartner EnvisoPay. Je kan online betalen met  Bancontact, Payconiq en credit card.

Ik ontvang geen e-tickets in mijn mailbox?

Check eerst of de e-tickets niet in je SPAM of ongewenste e-mail beland zijn. Het kan ook voorvallen dat de betaling via je bank wat op zich laat wachten. Ontvang je na 15 minuten nog geen e-mail met bevestiging van je aankoop, neem dan contact op via demeerminnen@lago.be. 

Kan ik een beurtenkaart of familiepas aankopen via de webshop?

Nee, dit is niet mogelijk. Maar je kan wel al een gratis reservatie maken met familiepas of beurtenkaart in de webshop. Op de dag van je bezoek breng je je identiteitskaart mee om je beurtenkaart of familiepas te kunnen aankopen. De betaling gebeurt aan de kassa. Je beurten worden onmiddellijk afgewaardeerd van je nieuwe kaart.

Ik heb een beurtenkaart, familiepas of abonnement. Moet ik ook reserveren?

Om het je zo comfortabel mogelijk te maken, werken we met reservaties via de webshop. Zo ben je zeker van je plaatsje in het zwembad en kan je zorgeloos genieten van een ontspannen moment.

Er staan geen beurten meer op mijn beurtenkaart of familiepas. Kan ik nog reserveren via de webshop?

Geen probleem, je kan alvast een gratis reservatie met familiepas of beurtenkaart maken op de webshop. Vraag op de dag van je bezoek aan de kassa om je beurtenkaart of familiepas te verlengen.

Kan ik mijn beurtenkaart of familiepas online verlengen?

Nee, maar we werken eraan om dit mogelijk te maken via de webshop. Momenteel kan je nog steeds je beurtenkaart of familiepas aan de kassa verlengen. Ook al heb je geen beurten meer op je kaart, je kan nog steeds reserveren met een familiepas of beurtenkaart op de webshop. Je vraagt op de dag van je bezoek aan de kassa om je familiepas of beurtenkaart te verlengen.

Kan ik mijn zwembeurt annuleren?

Voor de aankoop van toegangstickets op datum beschik je niet over een herroepingsrecht. Lees er alles over in de algemene voorwaarden.

Je kan je tickets niet annuleren, maar je kan ze tot 24 uur voor je geplande zwembeurt verplaatsen via je persoonlijk profiel in de webshop. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.

Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.

Ik ben lid van Gezinsbond. Kan ik punten sparen of met mijn punten betalen in de webshop?

Nee, maar je kan wel een gratis reservatie maken voor het subtropisch zwembad en je tickets of meerbeurtenkaarten laten afrekenen aan de kassa op de dag van je bezoek. Je kan er betalen met je gespaarde punten in schijven van 5 euro en je spaart 10% van het aankoopbedrag op je Gezinsbond-lidkaart.

Hoe ga je te werk?

  • Surf naar de webshop en kies voor het subtropisch zwembad.
  • Selecteer je gewenst bezoekmoment.
  • Vul het aantal personen in naast 'Reservatie met Gezinsbond-lidkaart'.
  • Je hoeft je lidkaartnummer nergens te vermelden.
  • Toon aan de kassa je lidkaart van Gezinsbond samen met je e-tickets, bij voorkeur op je gsm.
  • Je betaalt aan de kassa met je punten in schijven van 5 euro en je spaart 10% van het aankoopbedrag in punten op je lidkaart.

Je ledenvoordeel is enkel geldig op aankopen van (combideals)tickets, familiepassen en beurtenkaarten voor het subtropisch zwembad of herladen van meerbeurtenkaarten voor het subtropisch zwembad. Niet geldig voor het sportbad, verjaardagsfeestjes, zwemlessen en andere activiteiten of producten. 

Mijn zwembeurt reserveren

Alle info over je ledenvoordeel bij LAGO zwemparadijzen vind je op de website van Gezinsbond.

Herroepingsrecht
  • Let op! Voor de aankoop van toegangstickets op datum beschik je niet over een herroepingsrecht. Lees er alles over in de algemene voorwaarden.
Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?

Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip via de webshop. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.

Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.

Ik kan mijn zwembeurt niet meer verplaatsen via mijn profiel.

Volg stap voor stap hoe je je tickets of reservatie kan verplaatsen. Tot 24 uur voor je geplande zwembeurt kan je je tickets of reservatie zelf verplaatsen via je persoonlijk profiel op de webshop. Check dus zeker of deze termijn nog niet verstreken is. Ondervind je toch nog problemen, neem dan contact op met onze klantendienst via demeerminnen@lago.be.

Er zijn geen tijdsloten meer beschikbaar waardoor ik mijn ticket niet meer kan verplaatsen.

Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal via 03 750 35 00 om je zwembeurt te annuleren.
Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen.
Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.
Hoe verplaats ik mijn tickets?

Ben ik mijn beurt kwijt wanneer ik niet kom zwemmen?

Ja, je beurtenkaart of familiepas wordt automatisch afgewaardeerd. Tickets worden niet terugbetaald. Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je je zwembeurt zelf nog verplaatsen via je webshopaccount. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.

Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.

Wat is LAGO money?

Wanneer je een zwembeurt geannuleerd hebt, krijg je een terugbetaling in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen. Je kan het ook gebruiken in het zwemparadijs op het zwemmersterras om je bestelling af te rekenen. In het Rest-eau-café wordt dit ook aanvaard als betaalmiddel. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan je altijd raadplegen op je online profiel.

Wat is een voucher?

Een voucher bevat een code van 16 cijfers waarmee je een gratis ticket kan aankopen op onze webshop. Er zijn vouchers specifiek voor volwassenen en vouchers specifiek voor kinderen. Om ze in te ruilen doe je een aankoop in de webshop en vul je de code in het overzicht van je winkelmandje in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via demeerminnen@lago.be.

Ik heb een voucher ontvangen. Hoe kan ik deze inruilen op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je vouchercode bestaande uit 16 cijfers invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via demeerminnen@lago.be.

Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je kortingscode invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via demeerminnen@lago.be.

Hoe verkrijg ik een kortingscode?

Hou onze facebookpagina en instagrampagina zeker in de gaten. Regelmatig verschijnen er nieuwe promoties en kan je een kortingscode te pakken krijgen.

Ik heb een LAGO-cadeaubon gekregen. Hoe kan ik deze inwisselen op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je code van je cadeaubon bestaande uit 18 karakters invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Ondervind je problemen bij je bestelling met een kortingscode? Neem contact op via demeerminnen@lago.be.

Worden ecocheques aanvaard op de webshop?

We zijn trotse houder van het Green Key label. Dankzij dit internationaal duurzaamheidslabel kan je je zwembadbezoek, abonnement of familiepas betalen met ecocheques. In de webshop is het niet mogelijk om je zwembeurt te betalen met ecocheques, maar in het ticketoverzicht van het subtropisch zwembad kan je wel kiezen voor ‘Reservatie met Pluxee-ecocheques’. Geef het aantal reservaties op en betaal je tickets of familiepas op de dag van je zwembeurt met je ecocheques. Hiervoor wordt geen service fee aangerekend.
Let op! Enkel ecocheques van Pluxee kunnen momenteel verwerkt worden.
LET OP! Momenteel ondervinden wij problemen met het betalen via ecocheques. We proberen dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses.

Bereikbaarheid klantendienst
Ik heb een vraag. Wanneer en hoe kan ik de klantendienst bereiken?

Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:
- E-mail: demeerminnen@lago.be
- Telefoon: 03 750 35 00
- Social media: stel je vraag via Facebook Messenger.
Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.

Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.

Onze onthaalmedewerkers krijgen heel wat vragen binnen. Zij doen hun uiterste best om alle telefoons en e-mails zo snel mogelijke te beantwoorden.
Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.

Heb je een klacht of een opmerking?
  • Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
    We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten. Dank je wel om je klacht door te geven via het klachtenplatform. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
    We behandelen je feedback zo snel mogelijk.

Mijn klacht melden 

  • Voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr 
Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto

Komende vanuit Antwerpen

  • E17 richting Gent
  • Afslag 16 Kruibeke (16) rechts afslaan naar de Krijgsbaan/N419
  • Neem derde afslag op de rotonde naar de Beversebaan/N70
  • +/- 5 km rechtdoor rijden (door centrum Melsele en Beveren)
  • Na 5 km rechts afslaan in de Pastoor Steenssensstraat

Komende vanuit Gent

  • E17 richting Sint-Niklaas
  • Afrit 15 Sint-Niklaas-centrum nemen
  • Rechts aanhouden naar de Prins Alexanderlaan/N16
  • N16 rechts aanhouden naar de Koningin Astridlaan/N70

Parking

Onze hoofdparking P1 is gelegen aan de Pastoor Steenssensstraat en biedt plaats aan 200 auto’s. Indien P1 volzet, kan u gebruik maken van parking P2 aan de Lindenlaan. Deze biedt plaats aan 150 auto’s en geeft via het wandelpad naast het voetbalterrein ook rechtstreeks toegang tot het zwembad.

Routebeschrijving - met de trein

Komende vanuit Gent

  • LIJN 59: Kortrijk-Antwerpen-centraal
  • Afstappen in station Beveren
  • Van aan het station tot aan het zwembad is het 2 kilometer stappen. (ca. 20 min.).
  • Uw vertrekpunt is: Stationsplein, Beveren-Waas, Beveren – Beveren (B, 9120)

Komende vanuit Antwerpen

  • LIJN 59: Antwerpen-centraal-Kortrijk
  • Afstappen in station Beveren
  • Van aan het station tot aan het zwembad is het 2 kilometer stappen. (ca. 20 min.)

Tip! Neem een deelfiets.
Fiets vlot van het station naar het zwemparadijs met een deelfiets.
Meer informatie over Blue-bike 

Routebeschrijving - met de bus

Komende vanuit Lokeren

  • Lijn 81-lijn 82: Lokeren station-Antwerpen Fr. Van Eedenplein
  • Afstappen aan halte: Vijfstraten
  • Nog een 10-tal min. te voet tot aan het zwembad

Komende vanuit Antwerpen Linkeroever

  • Lijn 81-lijn 82: Fr. Van Eedenplein (Antwerpen Linkeroever)-Lokeren (station)
  • Afstappen aan halte: Vijfstraten
  • Nog 10-tal min. te voet tot aan het zwembad
  • In de week: gemiddeld 2 bussen per uur
  • In het weekend: 1 bus per uur
  • Lijn 85: Antwerpen LO-Moerbeke-Waas
  • Lijn 84: Antwerpen LO-Kieldrecht
  • Afstappen aan halte: Onze Lieve Vrouwkerk
  • Van hieruit nog 7-tal min. te voet naar het zwembad
  • Lijn 83: Antwerpen LO-Kieldrecht
  • Afstappen aan halte: Triestlaan of Vinkendam
  • Van hieruit +- 7 min wandelen tot aan het zwembad (langs de Meerminnendam)

Schoolbussen
Schoolbussen (scholen-verenigingen-overige) dienen aan te rijden via Klappersstraat en Meerminnendam, niet langs Pastoor Steenssensstraat.
Groepen dienen langs de zijkant van het gebouw binnen te gaan via de ingang voor groepen.

Openingsuren en rustige momenten
Hebben jullie een sluitingsdag?

We zijn 7 dagen op 7 geopend! Let wel: we zijn enkele dagen per jaar gesloten. Onze jaarlijkse sluitingsdagen zijn 1 januari, 24 december, Kerstmis en 31 december. In september is het volledige centrum enkele dagen gesloten omwille van jaarlijks onderhoud. Raadpleeg de website voor meer informatie.

Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Tijdens feestdagen gelden de openingsuren van de vakantie. Bekijk de openingsuren hier.

Hoelang mogen we zwemmen?

Er staat geen tijdslimiet op, je kan zolang in het zwembad blijven als je wilt. Je dient wel rekening te houden met het sluitingsuur.

Faciliteiten
Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
  • Kassa inkom, brasserie en zwemmersterras: cash, Payconiq, Bancontact, Credit card, cadeaubonnen, LAGO money (geldbeugel in je online account).
  • Aan de inkomkassa aanvaarden we ook:
    Edenred sport- en cultuurcheques (enkel papieren versie)
    Sodexo sport- en cultuurcheques (papieren versie en via de Sodexo4You-app)
    Sodexo ecocheques (elektronisch)
  • Webshop: Bancontact, Payconiq, Credit card, cadeaubonnen, LAGO-vouchers en LAGO money (geldbeugel in je online account).

Opmerking! In de webshop is het niet mogelijk om je zwembeurt te betalen met ecocheques, maar in het ticketoverzicht van het subtropisch zwembad kan je wel kiezen voor ‘Reservatie met Sodexo-ecocheques’. Geef het aantal reservaties op en betaal je tickets of familiepas op de dag van je zwembeurt met je ecocheques. Hiervoor wordt geen service fee aangerekend

Kan ik bij jullie een cadeaubon kopen?

Ja, je kan bij ons een cadeaubon kopen met een bedrag naar keuze waarmee de gelukkige ontvanger zowel in het zwembad als in de brasserie kan betalen.
Daarnaast kan je ook vouchers kopen. Er zijn twee soorten vouchers: volwassenen en kind.

Is jullie parking betalend?

Nee, onze parking is volledig gratis en bevindt zich recht voor het gebouw.

Indien de parking volzet is kan je gratis parkeren op onze tweede parking, gelegen in de Lindenlaan.

Is er Wifi in het zwembad?

Ja, we beschikken over gratis Wifi voor onze bezoekers in de horecazones en aan het onthaal.

Zijn er kleerhangers?

We hebben geen losse kleerhangers, maar er zijn wel haakjes in de lockers waar je kleding kan ophangen.

Hoe werken de lockers?

Deze werken met een toegangsbandje die je aan het onthaal meekrijgt.
Je hebt dus geen muntstukken / jetons nodig.

Wordt de luchtkwaliteit gemeten?
  • CO²-meters
    In het centrum werden meerdere CO²-meters geplaatst. Hiermee wordt de luchtkwaliteit voortdurend gemeten voor de veiligheid én gezondheid van de bezoekers.
    TIP: doe zelf de test en meet de waarden tijdens je bezoek. Je kan de waarden raadplegen door op de knop te druk.
  • Voldoende ventilatie en extra hygiëne in alle zones
    Alle LAGO zwembaden zijn uitgerust met de recentste technieken luchtgroepen. Er wordt gewerkt met maximale buitenluchtventilatie. Zo geniet je binnen ook van de verse buitenlucht. Het poetspersoneel zorgt voor netheid en hygiëne in de kleedkamers zodat deze veilig gebruikt kunnen worden.  
Zwemuitrusting en speelmateriaal
Mag ik met een short zwemmen?

Ja, een zwemshort in zwembadstof tot boven de knie is toegelaten. Let op! De zwemshort mag geen zakken of ritsen bevatten.  

Kledingvoorschriften LAGO zwembad

Mag ik eigen spelmateriaal meebrengen naar het zwembad?

Ja, dit is mogelijk zolang de drukte het toelaat en er geen hinder is voor andere bezoekers. De redders bepalen of het al dan niet mogelijk is.

Kan ik spelmateriaal lenen?

Nee, je kan eventueel wel zelf spelmateriaal meebrengen zoals hierboven beschreven staat.

Zijn zeemeerminstaarten toegelaten?

JA zeker, er mag gezwommen worden in het sportbad met een zeemeerminstaart.
We raden aan om te zwemmen tijdens de dalmomenten omwille van jouw eigen veiligheid, maar ook omwille van de veiligheid van de andere bezoekers.

Eten & drinken
Mag ik eigen eten en/of drinken meebrengen?

Koeltassen, koelboxen, eigen versnaperingen, picknick of drank zijn niet toegestaan in het zwemparadijs.
Dit omwille van hygiënische redenen. Bij het niet naleven van het reglement, kan je toegang tot het zwemparadijs geweigerd worden.

Babyvoeding

Babyvoeding is toegelaten in een kleine hoeveelheid. Zo krijgt je kleine spruit genoeg energie binnen voor een leuke dag vol waterpret. 


Regels en voorschriften
Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

Opgelet: in de strijd tegen Covid-19 werden er extra veiligheidsmaatregels opgesteld. Lees deze hier.  

SAFE Swim Zone

We werken samen aan een veilige zwemomgeving om jou en de andere bezoekers een fijne zwemervaring te bezorgen.
Om dit te realiseren wordt er SAFE Swim Zone gelanceerd. Dit is een IT-applicatie aan de kassa’s die bezoekers vanaf 12 jaar registreert aan de hand van de identiteitskaart.
Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.

Wat?
Identiteitskaarten worden ingelezen aan de kassa bij bezoekers vanaf 12 jaar.

Welke gegevens worden geregistreerd?
Naam, voornaam, geboortedatum, pasfoto en geslacht.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Gegevens worden tijdelijk geregistreerd in een beveiligde database en worden automatisch verwijderd na 72 uren, tenzij er overtredingen vastgesteld werden.
Na het vaststellen van een overtreding blijven de gegevens bewaard in de beveiligde database om accuraat te kunnen optreden indien er opnieuw overtredingen zouden vastgesteld worden.
De gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn gegevens opvragen?
Je gegevens kunnen na je bezoek opgevraagd worden via email: demeerminnen@lago.be.

Breng bij je volgend bezoek dus zeker je identiteitskaart mee.

Meer info

Kledingsvoorschriften

Welke kleding draag je in de zwembadzone? (Dit geldt ook voor begeleiders van groepen en kinderfeestjes.)

  • Aanspannende zwembroek of losse zwemshort tot boven de knie, zonder zakken of ritsen
  • Badpak of bikini
  • Swimsuit (tot boven de elleboog en boven de knie)

Let op! Enkel kleding vervaardigd in zwembadstof is toegelaten.

Een badmuts is aanbevolen, maar niet verplicht. Lange haren moeten in een staart.

Niet toegelaten:

  • Lange mouwen en lange broek
  • Losse kledij
  • Onderbroek (ook niet onder de zwemkledij)
  • String
  • Alle kleding die niet uit zwembadstof vervaardigd zijn.

Kledingvoorschriften LAGO zwembad

Beurtenkaarten
Hebben jullie jaarabonnementen?

Nee, maar we hebben wel verschillende beurtenkaarten en een familiepas. Deze zijn 1 jaar (10 beurtenkaart) / 6 maanden (familiepas en 5 beurtenkaarten) geldig vanaf het gebruik van de eerste zwembeurt.

Bekijk het aanbod hier.

Zijn er regels verbonden aan een 10 beurtenkaart?

Een beurtenkaart is aan een leeftijdsgroep en adres gebonden. Deze zijn op naam te gebruiken en kunnen niet gedeeld worden tussen verschillende personen.
Enkel de familiepas kan gedeeld worden door iedereen die op hetzelfde adres woont (zelfde gezin). Het is dus niet toegelaten om jouw kaart te gebruiken voor vrienden, buren, familieleden… die niet bij jou wonen.
1 beurt per gezinslid

Hoe weet ik hoeveel beurten er nog op mijn kaart staan of hoelang mijn kaart nog geldig is?

Het resterende aantal beurten en de geldigheidsduur van jouw kaart staan steeds onderaan vermeld op je kassaticket dat je ontvangt aan het onthaal.

Ik ben mijn beurtenkaart kwijt. Wat moet ik doen?

Indien je de naam van de kaart weet, kunnen wij de beurten nog registreren in het systeem.
Je dient hiervoor naar het onthaal te bellen en/of langs te komen.

Mijn beurten zijn vervallen, wat nu?

Jouw vervallen beurten kunnen enkel gerecupereerd worden als je omwille van medische redenen niet kon zwemmen tijdens de lopende periode van je 10 beurtenkaart. Je brengt dan een medisch attest binnen. Indien je geen attest kan voorleggen, zijn jouw beurten verloren.
Je kan altijd zelf het aantal beurten en de looptijd van je kaart volgen onderaan je kassaticket, zo voorkom je het onnodig vervallen van beurten.

Wat houdt de familiepas in?

De familiepas is een 10 beurtenkaart die je kan gebruiken voor het ganse gezin (grootouder, ouder, kind, kleinkind). Kom je op bezoek met 4 personen, dan worden er 4 beurten afgewaardeerd (1 beurt per gezinslid).
Deze beurtenkaart is 6 maanden geldig, vanaf de eerste dag van gebruik. Let op! De familiepas is enkel te gebruiken in het LAGO-zwembad waar hij aangekocht werd.

Kinderen
Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 6 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Kan ik binnengaan in het subtropisch zwembad om mijn kinderen te zien?

Dit is niet toegestaan. Indien je jouw kinderen wil zien zwemmen, dien je badkledij te dragen en een toegangsticket te kopen. Je kan wel naar je kinderen kijken vanaf de kijkzone (uitzicht op sportbad + naast zwemmersterras).
Let op: Kinderen onder de 10 jaar mogen enkel met begeleiding (+18 jaar.) binnen.

Kan ik mijn kinderen in het oog houden vanuit de kijkzone?

Vanuit onze kijkzone heb je voornamelijk zicht op het sportbad. 


Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen. Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Hebben jullie zwembandjes?

Omdat we veiligheid hoog in het vaandel dragen, kan je zwembandjes uitlenen. Vraag er naar bij één van onze redders.
Het kan altijd dat alle bandjes uitgeleend zijn. Wil je zeker zijn van je bandjes? Aan het onthaal kan je steeds zwembandjes kopen.  

Hebben jullie zwempampers?

Aan het onthaal kan je bij aankoop van je tickets ook zwempampers verkrijgen. 

Evenementen
Kan ik een teambuilding / privéfeest organiseren bij jullie?

LAGO Beveren De Meerminnen bekijkt graag met jou je wensen en noden en werkt een voorstel op maat uit. Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!

Kan ik het zwembad afhuren?

Ja, dat is zeker mogelijk. Het is noodzakelijk om minimum twee weken op voorhand te reserveren.
Er is een onderscheid tussen de tarieven voor het afhuren van het 25 meterbad of het recreatiegedeelte. Je kan ze beide afhuren of apart. De recreatiebaden worden wel als één geheel verhuurd, opsplitsen is niet mogelijk.

Groepen
Moet ik reserveren als ik met een groep kom zwemmen?

Als je ons zwembad bezoekt in groep, raden we je aan om te reserveren. Vanaf 15 personen geniet je van een voordelig groepstarief.
Telefonisch reserveren? 03 750 35 00
Per mail reserveren? demeerminnen@lago.be 

Klachten?
Heb je een opmerking of klacht?
  • Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
    We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten.  Gelieve je klacht door te geven via het klachtenportaal. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
    We behandelen deze zo snel mogelijk.

Klachtenplatform

  • Voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr 

Vragen?

Zit je nog met een vraag? Aarzel dan zeker niet ons te contacteren via het online contactformulier op telefonisch op 03 750 35 00.

Contacteer ons   Onze openingsuren

Let op!
Ben je 12 jaar of ouder? Breng altijd je identiteitskaart mee.

Breng bij elk bezoek je identiteitskaart mee. Een rijbewijs is niet geldig. Er worden verplichte bezoekersregistraties uitgevoerd aan de kassa’s.

Lees er hier alles over