Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO Kortrijk Weide, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons.
Ja. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 2,00 extra.
Let op! Denk er zeker aan om bij elke zwembeurt de identiteitskaarten van elke bezoeker vanaf 12 jaar mee te brengen.
TIP! Wil je met ecocheques betalen? Reserveer eerst je zwembeurt in het subtropisch zwembad via de webshop. Kies je datum en uur van aankomst en vul in het ticketoverzicht bij 'Reservatie met echocheques' het gewenste aantal in.
Op de dag van je zwembeurt betaal je je tickets aan de kassa met je ecocheques. Er zal geen service fee aangerekend worden.
Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je eenvoudig en veilig in onze webshop.
Problemen met inloggen of je bestelling? Contacteer de helpdesk via kortrijkweide@lago.be.
Omdat een bezoek aan LAGO Kortrijk Weide voor iedereen leuk moet zijn, werken we met beperkte plaatsen. Om zeker te zijn van je plaatsje, is het sterk aangeraden om een ticket aan te kopen via de webshop.
Kom je toch meteen naar de kassa zonder reservatie? Met een beetje geluk zijn er nog tickets beschikbaar en kan je je ticket ter plaatse aankopen. Aan de kassa betaal je €2,00 service fee per ticket. Je kan er ook voor kiezen om je tickets aan de ticketautomaat aan te kopen. Hier betaal je geen extra service fee.
Let op! Breng bij elke zwembeurt de identiteitskaart van elke bezoeker vanaf 12 jaar mee.
Je kan tot één maand vooraf tickets voor het subtropisch zwembad en het sportbad aankopen.
Een bezoek aan het sportbad of zwemparadijs is gelimiteerd in tijd.
We werken met vaste tijdsloten.
Opgelet: je gekozen tijdslot in de webshop = tijd van aankomst (bv. 14u00 - 14u30).
Vanaf het begin van je tijdslot gaat je zwemtijd in (bv. 14u00 - 18u00).
Kom je later toe dan je tijdslot? Dan krijg je nog steeds toegang tot het zwembad, maar je verloren tijd wordt afgetrokken van je totale zwemtijd.
(bv. tijdslot 14u00 - 14u30, toegekomen om 15u00 --> je mag zwemmen van 15u00 - 18u00)
Vanaf 15 tickets is het voordeliger om een groepsreservatie te maken. Je kan je groepsuitstap snel en eenvoudig organiseren via onze webshop.
Elke woensdagavond worden er nieuwe tijdsloten beschikbaar gesteld op onze webshop.
Ja, om een ticket aan te kopen of een zwembeurt te reserveren dien je eerst een account aan te maken.
Vanaf 16 jaar kan je een persoonlijk gebruikersprofiel aanmaken.
Je kan een account aanmaken vanaf 16 jaar. Ben je jonger? Vraag aan één van je ouders om een persoonlijke login aan te maken en de tickets voor je te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.
Krijg je een melding dat je account reeds bestaat?
Bij het aanmaken van een account controleren we of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht.
Onze klantendienst zal je account in orde moeten brengen. Stuur daarom een email naar kortrijkweide@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We zorgen ervoor dat je in de toekomst kan inloggen op de webshop en je online tickets kan aankopen en reserveren.
Let op! Ben je jonger dan 16 jaar? In dit geval kan je zelf geen account aanmaken en vraag je aan je ouders om een ticket te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.
We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar kortrijkweide@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een LAGO zwemparadijzen of Speelpunt onze indoor speeltuin in Zwevegem.
Klik in dit geval op ‘wachtwoord vergeten’.
Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een email naar kortrijkweide@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Klik dan op wachtwoord vergeten, vul je e-mailadres in en volg de richtlijnen in de e-mail die je ontvangt.
Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact via e-mail naar kortrijkweide@lago.be en vermeld je naam, voornaam, postcode en geboortedatum. Onze klantendienst brengt je account in orde zodat je een bestelling kan plaatsen op onze webshop.
Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:
Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.
Enkele tips:
Opm! Probeerde je net om een nieuw account aan te maken en kreeg je de melding dat je account reeds bestaat? Vermoedelijk staan je gegevens al in onze database omdat je in het verleden bijvoorbeeld een beurtenkaart of familiepas aankocht. Toch kreeg je geen email wanneer je op 'Wachtwoord vergeten' klikte. Dit is omdat we nog geen e-mailadres in je klantenfiche hebben genoteerd. Stuur een email met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail naar kortrijkweide@lago.be. Onze medewerkers zorgen ervoor dat je in de toekomst online je tickets kan aankopen en reserveren.
Verouderde browsers zoals Internet Explorer worden niet ondersteund. Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser.
Je kan reserveren via je gsm, computer of tablet. Wil je in alle comfort je tickets aankopen? Dan doe je dit best via je computer.
Merk je toch iets dat niet goed functioneert? Laat het ons via het LAGO communicatieplatform weten en geef ons zo de kans om onze webshop te optimaliseren en je surfervaring te verbeteren.
De betaling verloopt veilig via onze betaalpartner EnvisoPay. Je kan online betalen met Bancontact, Payconiq en kredietkaart.
Check eerst of de e-tickets niet in je SPAM of ongewenste e-mail beland zijn. Het kan ook voorvallen dat de betaling via je bank wat op zich laat wachten. Ontvang je na 15 minuten nog geen e-mail met bevestiging van je aankoop, neem dan contact op via kortrijkweide@lago.be.
We zijn trotse houder van het Green Key label. Dankzij dit internationaal duurzaamheidslabel kan je je zwembadbezoek, abonnement of familiepas betalen met ecocheques. In de webshop is het niet mogelijk om je zwembeurt te betalen met ecocheques, maar in het ticketoverzicht van het subtropisch zwembad kan je wel kiezen voor ‘Reservatie met ecocheques’. Geef het aantal reservaties op en betaal je tickets of familiepas op de dag van je zwembeurt met je ecocheques. Hiervoor wordt geen service fee aangerekend.
Let op! Wij aanvaarden Edenred Sport- en Cultuurcheques (elektronisch), Pluxee (voorheen: Sodexo) sport- en cultuurcheques (papieren versie en via de Pluxee BE-app (voorheen: Sodexo4You-app)), Pluxee (voorheen: Sodexo) ecocheques (elektronisch). Maaltijdcheques worden niet aanvaard.
Betalingen met buitenlandse kaarten zijn niet mogelijk. Enkel cash, en Bancontact.
Nee, dit is niet mogelijk. Maar je kan wel op voorhand een gratis reservatie maken met familiepas of beurtenkaart in de webshop. Op de dag van je bezoek breng je je identiteitskaart mee om je beurtenkaart of familiepas te kunnen aankopen. De betaling gebeurt aan de kassa. Je beurten worden onmiddellijk afgewaardeerd van je nieuwe kaart. Nadien kan je je beurtenkaart of familiepas via je account op de webshop verlengen.
Om het je zo comfortabel mogelijk te maken, werken we met reservaties via de webshop. Zo ben je zeker van je plaatsje in het zwembad en kan je zorgeloos genieten van een ontspannen moment. In het ticketoverzicht vul je het aantal reservaties in bij 'Reservatie met familiepas/abonnement/beurtenkaart'.
Geen probleem, je kan je familiepas of beurtenkaart online verlengen via je webshopaccount.
Vind je je familiepas of beurtenkaart niet terug in je profiel? In dit geval is je beurtenkaart nog niet gekoppeld aan je online account. Neem contact op met onze klantendienst via e-mail naar kortrijkweide@lago.be.
Denk er ook aan om je bezoek te reserveren via de webshop. Geef in het ticketoverzicht het gewenst aantal reservaties in bij 'Reservatie met familiepas/abonnement/beurtenkaart'.
Ja, je kan je familiepas of beurtenkaart online verlengen via je webshopaccount.
Vind je je familiepas of beurtenkaart niet terug in je profiel? In dit geval is je beurtenkaart nog niet gekoppeld aan je online account. Neem contact op met onze klantendienst via e-mail naar kortrijkweide@lago.be.
Denk er ook aan om je bezoek te reserveren via de webshop. Geef in het ticketoverzicht het gewenst aantal reservaties in bij 'Reservatie met familiepas/abonnement/beurtenkaart'.
Nee, maar je kan wel een gratis reservatie maken voor het subtropisch zwembad en je tickets of meerbeurtenkaarten laten afrekenen aan de kassa op de dag van je bezoek. Je kan er betalen met je gespaarde punten in schijven van 5 euro en je spaart 10% van je aankoopbedrag op je Gezinsbond-lidkaart.
Hoe ga je te werk?
Je ledenvoordeel is enkel geldig op aankopen van (combideal)tickets, familiepassen en beurtenkaarten voor het subtropisch zwembad of herladen van meerbeurtenkaarten voor het subtropisch zwembad. Niet geldig voor het sportbad, verjaardagsfeestjes, zwemlessen en andere activiteiten of producten.
Alle info over je ledenvoordeel bij LAGO zwemparadijzen vind je op de website van Gezinsbond.
Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip via de webshop. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.
Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.
Tot 24 uur voor je geplande zwembeurt kan je je tickets of reservatie zelf verplaatsen via je persoonlijk profiel op de webshop. Check dus zeker of deze termijn nog niet verstreken is. Ondervind je toch nog problemen, neem dan contact op met onze klantendienst via kortrijkweide@lago.be.
Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwempardijzen. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.
Ja, je beurtenkaart of familiepas wordt automatisch afgewaardeerd. Tickets worden niet terugbetaald. Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je je bezoek zelf nog verplaatsen via je webshopaccount. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.
Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.
Wanneer je een zwembeurt geannuleerd hebt, krijg je een terugbetaling in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen. Je kan het ook gebruiken in het zwemparadijs op het zwemmersterras om je bestelling af te rekenen. In LAGO Bistro wordt dit ook aanvaard als betaalmiddel. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan je altijd raadplegen op je online profiel.
Een voucher bevat een code van 16 cijfers waarmee je een gratis ticket kan aankopen op onze webshop. Er zijn vouchers specifiek voor volwassenen en vouchers specifiek voor kinderen. Om ze in te ruilen doe je een aankoop in de webshop en vul je de code in het overzicht van je winkelmandje in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Heb je meerdere vouchers? Na het toepassen van je code, verschijnt er telkens een extra veld waarin je een volgende code kan invullen. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via kortrijkweide@lago.be.
Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje vul je je vouchercode bestaande uit 16 cijfers in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Heb je meerdere vouchers? Na het toepassen van je code, verschijnt er telkens een extra veld waarin je een volgende code kan invullen. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via kortrijkweide@lago.be.
Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje vul je je kortingscode in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling. Ondervind je problemen bij je bestelling met een kortingscode? Neem contact op via kortrijkweide@lago.be.
Hou onze Facebook- en Instagrampagina zeker in de gaten. Regelmatig verschijnen er nieuwe promoties en kan je een kortingscode te pakken krijgen.
Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje vul je je code van je cadeaubon bestaande uit 18 karakters in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Ondervind je problemen bij je bestelling met een kortingscode? kortrijkweide@lago.be.
Ons zwemparadijs bevindt zich op dit adres: Nelson Mandelaplein 19, Kortrijk. Indien uw GPS dit adres niet herkent, kan je Burgemeester Lambrechtlaan (eventueel rondpunt Blekerstraat) ingeven.
Het station van Kortrijk ligt op 850 meter van het zwembad.
TIP! Koop je tickets voor LAGO Kortrijk Weide online en voeg een NMBS-code toe aan je winkelmandje om een Discovery Ticket aan te kopen. Hiermee reis je H/T met 50% korting naar je favoriet zwemparadijs.
Voor elke reiziger heb je een code nodig. Kinderen onder 12 jaar hebben geen treinticket en dus ook geen code nodig, zij mogen gratis met je mee reizen. Codes zijn enkel geldig op vertoon van geldig ticket voor het zwemparadijs op dezelfde dag van je reis.
Neem aan het station lijn 4-6-40-42-52-53-60-61-62, stap af aan de Halte Kortrijk De Appel. Stap 300 meter tot aan het zwembad. Meer info op deze link.
Met deze fiets routeplanner kan je je fietstocht tot bij ons in kaart brengen.
Er komt een nieuw trein- en busstation gekoppeld aan de opwaardering van de hele stationsbuurt. Sinds september 2019 wordt in de omgeving van kruispunt De Appel, de Zandstraat en het Conservatoriumplein gewerkt aan de bouw van een fiets- en bustunnel, een autotunnel, een ondergrondse parking en de aanleg een nieuw plein.
De parking opende in oktober. Op 15 december 2023 was de autotunnel aan de beurt. Dit betekent dat de tunnel aan De Appel weer geopend is.
Via deze link vind je alle info met betrekking tot het stationsproject.
Onze vaste sluitingsdagen zijn 1 januari, 24 december, 25 december en 31 december. We zijn ook jaarlijks gesloten voor onderhoud. De onderhoudsperiode vind je terug bij onze openingsuren.
Op officiële feestdagen gelden de openingsuren van zondag en is ons zwembad open van 9u00 tot 18u00. De kassa sluit een half uur vroeger.
Vooral op schooldagen is het rustig. In de vakanties is het vaak drukker, met soms zeer drukke dagen in de wintervakanties. De weersomstandigheden spelen hierbij een zeer grote rol. Doorgaans is het op regendagen iets rustiger vanaf 17u.
Kom je tijdens de schoolperiode graag baantjes zwemmen in ons sportbad? Kies hier jouw gepast moment. Vind meer informatie over wedstrijden en evenementen in het sportbad op onze website.
Met een ticket voor het subtropisch zwemparadijs kan je 4u lang genieten van ons recreatief aanbod. Je dient ook wel rekening te houden met het sluitingsuur.
Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:
Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.
Onze onthaalmedewerkers krijgen heel wat vragen binnen. Zij doen hun uiterste best om alle telefoons en e-mails zo snel mogelijke te beantwoorden.
Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten. Dank je wel om je klacht door te geven via het LAGO communicatieplatform. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
We behandelen je feedback zo snel mogelijk.
Voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr.
Kassa inkom, brasserie en zwemmersterras
Aan de inkomkassa aanvaarden we ook
Kiosk
Webshop
OPM! In de webshop is het niet mogelijk om je zwembeurt te betalen met ecocheques, maar in het ticketoverzicht van het subtropisch zwembad kan je wel kiezen voor 'Reservatie met Pluxee (voorheen: Sodexo) ecocheques'. Geef het aantal reservaties op en betaal je tickets of familiepas op de dag van je zwembeurt met je ecocheques. Hiervoor wordt geen service fee aangerekend.
Hoe leuk! Je gaat iemand blij maken met een heel origineel geschenk. Wie wil er nu geen onvergetelijke uitstap naar LAGO zwemparadijzen cadeau krijgen voor zijn of haar verjaardag, communie, lentefeest,...?
Cadeaubonnen zijn een jaar geldig in alle LAGO zwemparadijzen en kunnen gebruikt worden voor aankopen in de webshop en aan de kassa's van het zwembad, het zwemmersterras en onze LAGO Bistro.
Kies voor vouchers (geldig in alle LAGO-zwemparadijzen) of een cadeaubon met budget naar keuze.
Ja, we beschikken over gratis wifi voor onze bezoekers.
We hebben geen losse kleerhangers, maar er zijn wel haakjes in de lockers waar je kleding kan ophangen.
Voor het gebruik van de lockers heb je een muntstuk van 1 euro nodig.
Voor de veiligheid van de bezoekers is er camerabewaking voorzien in het volledige gebouw. De camera's werden aangegeven bij de federale overheid. Geen enkele camera kan echter beelden maken in de kleedcabines. Alle camera's zijn specifiek enkel en alleen gericht op de lockers om diefstal en vandalisme te voorkomen of op te sporen.
CO2 meters
In het centrum zijn er meerdere CO²-meters. De luchtkwaliteit wordt voortdurend gemeten voor de veiligheid én gezondheid van de bezoekers.
TIP: doe zelf de test en meet de waarden tijdens je bezoek. Je kan de waarden raadplegen door op de knop te druk.
Enkele extra weetjes over onze ventilatie en hygiëne
Alle LAGO zwembaden zijn uitgerust met de recentste technieken luchtgroepen. Er wordt gewerkt met maximale buitenluchtventilatie. Zo geniet je ook binnen van verse buitenlucht.
Het poetspersoneel zorgt voor netheid en hygiëne in de kleedkamers zodat deze veilig gebruikt kunnen worden.
Ja dat kan! Ons sportbad is voorzien van een tillift. De binnensauna, de buitenbaden en het zwemmersterras (binnen en buiten) zijn ook vlot toegankelijk voor personen met een rolstoel. Ook de kinderbaden zijn voorzien van een zeer lage rand waardoor deze vlot te betreden zijn. Het golfslagbad is voorzien van een vaste trap. De warme lagune, glijbanen en de wildwaterbaan zijn ook te bereiken via trappen. We hebben bovendien twee zwembadrolstoelen ter beschikking.
Bij LAGO Kortrijk vinden we het zeer belangrijk dat iedereen kan genieten van een fijne dag. Daarom hebben we ons complex voorzien van allerlei faciliteiten:
Naast het voorzien van bovenstaande faciliteiten zijn ook hellende vlakken of liften voorzien die trappen overbruggen.
Ja, dit is mogelijk zolang de drukte het toelaat en er geen hinder is voor andere bezoekers. De redders bepalen of het al dan niet mogelijk is.
Nee, je kan eventueel wel zelf spelmateriaal meebrengen. Afhankelijk van de drukte bepalen onze redders of je je spelmateriaal kan gebruiken.
Het intern reglement kan je hier raadplegen.
We werken samen aan een veilige zwemomgeving om jou en de andere bezoekers een fijne zwemervaring te bezorgen.
Om dit te realiseren hebben we SAFE Swim Zone gelanceerd. Dit is een IT-applicatie aan de kassa’s die bezoekers vanaf 12 jaar registreert aan de hand van de identiteitskaart.
Dankzij bezoekersregistraties is opvolging bij het niet-naleven van het intern reglement mogelijk.
Wat?
De identiteitskaarten van elke bezoeker vanaf 12 jaar wordt ingelezen aan de kassa of de ticketautomaat.
Welke gegevens worden geregistreerd?
Naam, voornaam, geboortedatum, pasfoto en geslacht.
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Gegevens worden tijdelijk geregistreerd in een beveiligde database en worden automatisch verwijderd na 72 uren, tenzij er overtredingen vastgesteld werden.
Na het vaststellen van een overtreding blijven de gegevens bewaard in de beveiligde database om accuraat te kunnen optreden indien er opnieuw overtredingen zouden vastgesteld worden.
De gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.
Kan ik mijn gegevens opvragen?
Je gegevens kunnen na je bezoek opgevraagd worden via email: kortrijkweide@lago.be.
Breng bij je volgend bezoek dus zeker je identiteitskaart mee.
Vanaf 10 jaar kan je zoon of dochter zonder begeleiding van een volwassene 18+ komen zwemmen, maar enkel indien hij of zij zelfstandig kan zwemmen en voldoende zwemvaardig is.
Het sportbad en subtropisch zwemparadijs zijn enkel toegankelijk in zwemkledij. Dit geldt ook voor begeleiders van feestjes, groepsuitstappen en schoolreizen.
Toegelaten:
Let op! Enkel kleding vervaardigd in zwembadstof is toegelaten.
Een badmuts is aanbevolen, maar niet verplicht. Lange haren moeten in een staart.
Niet toegelaten:
De glijbanen en de wildwaterbaan zijn niet toegankelijk voor zwangere vrouwen. Natuurlijk kunnen zwangere vrouwen genieten van de andere faciliteiten in het LAGO zwemparadijs.
De sauna en hamam zijn enkel toegankelijk vanaf 16 jaar en de sessie heeft een maximumduur van 15 minuten aaneensluitend. Gelieve een extra handdoek mee te brengen voor een bezoek aan de sauna.
Ons sportbad is doorlopend open en er zijn steeds minimum 2 banen van 25 m vrij om baantjes te trekken.
Nee, maar we hebben wel 10 beurtenkaarten en familiepassen. Deze zijn 1 jaar geldig vanaf het gebruik van de eerste zwembeurt.
Een reguliere 10 beurtenkaart is aan één persoon gebonden en staat op naam. Het is dus niet toegelaten om jouw kaart te gebruiken voor vrienden, buren, familieleden… Een 10-beurtenkaart is 1 jaar geldig vanaf het eerste gebruik.
Het resterende aantal beurten en de geldigheidsduur van jouw kaart staan steeds onderaan vermeld op je kassaticket dat je ontvangt aan het onthaal.
Jouw vervallen beurten kunnen enkel gerecupereerd worden als je omwille van medische redenen niet kon zwemmen tijdens de lopende periode van je 10 beurtenkaart. Je brengt dan een medisch attest binnen. Indien je geen attest kan voorleggen, zijn jouw beurten verloren.
Je kan altijd zelf het aantal beurten en de looptijd van je kaart volgen onderaan je kassaticket, zo voorkom je het onnodig vervallen van beurten.
De familiepas is een 10 beurtenkaart die je kan gebruiken voor het ganse gezin (grootouder, ouder, kind, kleinkind). Kom je op bezoek met 4 personen, dan worden er 4 beurten afgewaardeerd (1 beurt per gezinslid). Deze beurtenkaart is 12 maanden geldig, vanaf de eerste dag van gebruik.
Let op! De familiepas is enkel te gebruiken in het LAGO-zwembad waar hij aangekocht werd.
Als je een feestje wil organiseren in ons zwembad, kan je meer informatie krijgen en reserveren aan het onthaal. Je kan ook altijd terecht op onze feestjespagina.
Onze zwemfeestjes vinden altijd plaats op het zwemmersterras. Die zone behoort bij de zwembadzone en is enkel toegankelijk voor zwemmers met een toegangsticket.
Er staat geen tijdslimiet op een feestje, je kiest zelf hoe lang jouw feestje in het zwembad duurt. Je moet wel rekening houden met de reservatietijd van de tafels op het zwemmersterras. De tafels voor je feestje worden 50 minuten voor je gereserveerd. Dit wordt vooraf bij de reservatie afgesproken.
Ja, Sport Kortrijk organiseert zwemlessen voor kinderen en volwassen in LAGO Kortrijk Weide. Meer info vind je terug op deze pagina.
Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen. Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.
Als je bij jouw kinderen wilt zijn, dien je badkledij te dragen en een toegangsticket te kopen. Je kan wel naar je kinderen kijken vanaf de kijkzone. Let op: kinderen onder de 10 jaar mogen enkel met begeleiding binnen.
Vanuit onze horeca en de tribune heb je zicht op het hele zwemparadijs. Je kan je kind altijd volgen tijdens de zwemlessen.
Let op! Kinderen jonger dan 10 jaar moeten in het zwemparadijs steeds vergezeld zijn van een volwassene.
Kinderen jonger dan 6 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.
LAGO Kortrijk Weide bekijkt graag met jou je wensen en noden en werkt een voorstel op maat uit. Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!
Ja, je kan het zwembad afhuren op onze sluitingsdagen tussen 9u00 en 22u00. Op andere dagen kan het na sluitingstijd, bekijk daarom onze openingsuren. Het is noodzakelijk om minimum twee weken op voorhand te reserveren.
Er is een onderscheid tussen de tarieven voor het afhuren van het 50 meter sportbad of het recreatiegedeelte. Je kan ze beide afhuren of apart. De recreatiebaden worden wel als één geheel verhuurd, opsplitsen is niet mogelijk.
Ja, je kan je groepsuitstap gemakkelijk op voorhand reserveren en betalen via de webshop. Vanaf 15 betalende deelnemers geniet je al van een voordelig groepstarief.
Breng bij elk bezoek je identiteitskaart mee. Een rijbewijs is niet geldig. Er worden verplichte bezoekersregistraties uitgevoerd aan de kassa’s.
Lees er hier alles over